تاور کلد برو چیست و چگونه کار می کند؟

شنبه 3 دی 1401
21:51
بهانه راد

تاور کلد برو چیست و چگونه کار می کند؟

تاور کلد برو ردکاپ محصول جدیدی ست که برای تهیه قوه سرد به روش چکه ای به کار می رود این دستگاه برای افرادی که به نوشیدنی سرد علاقه دارند بسیار جالب توجه خواهد بود این افراد می توانند از این دستگاه به خوبی استفاده کرده و از آن لذت ببرند.

ممکن است قهوه دم سرد یا ایس کافی را شنیده باشید در واقع با داشتن تاور کلد برو شما می توانید قهوه را به روش یخی دم آوری کنید در این مطلب روش کار با دستگاه و تفاوت این دم آوری با روش های دیگر را بیان می کنیم.

تاور کلد برو چیست؟

با کمک تاور کلد برو شما می توانید به مدت سه ساعت زمان دهید تا قهوه شما به صورت یخی آماده شود. البته این زمان ممکن است تا 5 ساعت نیز طول بکشد. این برج جذاب دارای قطعاتی ست که هر قسمت برای انجام عملی ست که در نهایت قطرات آب بعد از گذشتن از قهوه و فیلتر به کاراف انتهایی می رسد و قهوه سرد شما آماده است.

در این روش بر خلاف روش های دیگر قهوه سرد، طعم دان قهوه به خوبی حفظ می شود. این در حالی ست که روش های دیگر معمولا طعم قهوه مشابه است. از آن جایی که در این روش مدت زمان دم آوری بالاست می توانید طعم خارق العاده ای از قهوه بگیرید در صورتی که از دان قهوه با کیفیت بالا استفاده کرده باشید. بنابراین این فرصت را از خود نگیرید و برای خرید قهوه و تاور کلد برو در فروشگاه ردکاپ اقدامات لازم را انجام دهید تا بهترین تجربه خود را از قهوه دم سرد خود داشته باشید.

همانطور که ذکر شد این روش با روش دم معمولی متفاوت است و قهوه با آب مخلوط نمی شود بلکه آب و قهوه در قسمت های مختلفی قرار دارند و در انتها به هم می رسند. برای این عمل نیاز است تا روش کار با برج کلد برو را به خوبی بدانید اما برای بهتری شدن لازم است چندین مرتبه کار را تمرین کنید.

عملکرد برج کلد برو

ممکن است این برج‌های قطره‌ای سرد را در یک کافی‌شاپ مدرن دیده باشید. این ابزار تقریباً شبیه لیوان ساعتی با یک محفظه بالایی برای نگه داشتن آب یخ، ظرفی در زیر آن برای نگهداری قهوه آسیاب شده و زیر آن یک سرور یا محفظه پایینی برای گرفتن قهوه سرد است. آب یخ از محفظه بالایی به آرامی یک قطره روی بستر تفاله قهوه منتقل می شود.

از نظر تئوری ساده به نظر می رسد، اما متاسفانه احتمال خطا وجود دارد. دستیابی به میزان قطره مناسب و همچنین نسبت مناسب قهوه به آب یخ دشوار است. کاربر ممکن است نیاز داشته باشد که قطره چکان را در طول فرآیند تنظیم کند و باید انتظار داشته باشد که قبل از تهیه درست قهوه دم سرد، چند شات بد تولید کند.

به منظور داشتن قهوه ای خوش طعم باید نسبت قهوه به آب را رعایت کنید که این نسبت 1 به 4 است.

مورد بعدی که باید به آن دقت داشته باشید انتخاب قهوه است که باید آسیاب درشت باشد.

و در آخر زمان مورد نیاز و مناسب برای تهیه قهوه با تاور کلد برو می باشد.

در مورد هر یک از مراحل اگر سسوالی داشته باشید می توانید با متخصصان ردکاپ در ارتباط باشید.

طرز تهیه قهوه سرد چکه ای

برای تهیه قهوه دم سرد مراحل زیر را انجام دهید.

اندازه گیری مقدار آب و قهوه:

دانه های قهوه و آب یخ را وزن کنید. برای خرید قهوه از ردکاپ کلیک کنید.

با وزن کردن دانه های قهوه و آب یخ شروع کنید. برای این کار، نسبت قهوه به آب 1:6 را توصیه می کنیم. برای ایجاد آب یخ از قسمت های مساوی یخ به قسمت های مساوی آب استفاده کردیم.

برای قهوه دم سرد از 70 گرم یخ، 70 گرم آب صاف شده و 60 گرم دانه قهوه استفاده کردیم تا به این نسبت 1:6 برسیم. ما تست و تجربه این نسبت عالی را بدست آوریم.

توجه: این نسبت یک دسته قهوه سرد نسبتاً غلیظ تولید می کند، بنابراین بعد از دم کردن آن را رقیق کنید.

تنظیم قطره چکان:

قطره چکان را تنظیم کنید و برج چکه یخ را جمع کنید.

در مرحله بعد، باید دریچه یا نوب (برای تنظیم میزان چکه) جایی که آب از محفظه بالایی آزاد می شود را تنظیم کنید. وقتی این مرحله را انجام می دهید، مطمئن شوید که این کار را روی سینک انجام می دهید.

برای شروع این فرآیند، محفظه بالایی را بگیرید و دریچه را در پایین محفظه قرار دهید. این جایی است که آب آزاد می شود. باید بتوانید سر آن را به چپ و راست بچرخانید یا ممکن است اهرمی وجود داشته باشد که بالا و پایین حرکت می کند هر کدام از موارد که موجود بود را کاملا چک کنید چراکه باید قطره دقیقی را به دست آورید.

هدف این است که هر قطره آب برای سه ثانیه آزاد شود. شما باید آن را تست کنید تا به درستی آن را انجام دهید. اگر از ابتدا درست نباشد اشکالی ندارد، زیرا می توانید آن را در طول فرآیند دم کردن تنظیم کنید.

اضافه کردن قهوه:

دانه های قهوه را آسیاب کرده و به سبد فیلتر اضافه کنید.

هنگامی که همه چیز را اندازه گرفتید و قطره چکان خود را تنظیم کردید، دانه های قهوه خود را به اندازه آسیاب درشت متوسط آسیاب کنید. آسیاب ها باید شبیه ماسه درشت یا خشن باشند. قهوه را به قسمت مورد نظر اضافه کنید و این قطعه را به درستی درون برج کلد برو خود قرار دهید و وصل کنید. از وصل کردن محفظه بالایی خودداری کنید، زیرا باید همچنان به بستر تفاله قهوه دسترسی داشته باشید.

مرطوب کردن قهوه و فیلتر:

قهوه ها را خیس کنید و یک فیلتر کاغذی روی آن قرار دهید.

در مرحله بعد، مقداری از آبی را که در مرحله 1 اندازه‌گیری کرده‌اید استفاده می‌کنید و قهوه را خیس می‌کنید. کمی آنها را هم بزنید تا مطمئن شوید که همه قهوه کمی مرطوب است. پس از انجام این کار، یک فیلتر کاغذی گرد کوچک که روی زمین قرار می گیرد بردارید (ما از فیلتر AeroPress استفاده کردیم – کاملاً جا افتاد) و فیلتر را روی سینک خیس کنید. سپس، فیلتر مرطوب را روی قهوه قرار دهید و مطمئن شوید که صاف روی بستر قهوه قرار گرفته است.

اتصال کامل تاور کلد برو:

برج قطره ای سرد دم را جمع کنید.

اکنون، شما برای مونتاژ کامل برج قطره‌ای سرد آماده هستید. ممکن است روش های مختلفی را انجام دهید اما روش کلی و اساسی به این صورت است.

وقتی مونتاژ شد، کاری برای انجام دادن باقی نمی ماند جز صبر کردن. آب باید به آرامی در طول 3 تا 5 ساعت به سمت سرور چکه کند.

در تایم های ابتدایی باید کمی مراقب باشید چراکه امکان خطا وجود دارد.

اگر قهوه خیلی سریع وارد کاراف می‌شود (و هر قطره کمتر از سه ثانیه چکه می کند)، محفظه بالایی را بردارید و قطره چکان را فوراً به سمت راست ببندید. اگر با این کار مشکل حل نشود، ممکن است دلیل دیگری داشته باشد و باید از نو شروع کنید. هر چند نگران نباشید، این یک فرآیند یادگیری است و شما در نهایت به قهوه سرد خود خواهید رسید!

از قهوه دم سرد خوش طعم خود لذت ببرید!

تا زمانی که از تمام قهوه استفاده نکرده اید می توانید ادامه دهید.

به راحتی آن را با آب یا شیر رقیق کنید یا همانطور که هست بنوشید. باقیمانده دم نوش سرد را تا 5 روز در یخچال قرار دهید. در این مطلب از رد کاپ نحوه کار با تاور کلد برو را بررسی کردیم. در هر قسمت قصد داریم نحوه دم آوری انواع قهوه و کار با دستگاه های مختلف را آموزش دهیم.


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Redcup است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]